zondag, december 21, 2008

Meent Kerst marathon

Afzien in Glimmen

Er zijn van die dagen dat je beter in bed kunt blijven... en dat je dat 's ochtends ook al weet.
Alleen ik was vandaag zo eigenwijs dat ik toch maar uit bed ging om een marathon te gaan lopen.
Vrijdag begon de ellende al bij Max. Ivm onze komende verhuizing werd alles ingepakt in een container om per schip naar Curacao te gaan, Max verbleef bij opa en oma, maar toen wij hem in de middag weer op kwamen halen bleek hij behoorlijk aan de diarree te zijn.
Een dag later heeft hij daar nog steeds wat last van en 's avonds heb ook ik het te pakken, ik breng 's avonds', 's nachts en 's ochtends behoorlijk wat tijd door in het kleinste kamertje, een marathon zit er niet in vandaag.
Als het dan tijd is om op te staan weet ik dat ik niet moet gaan lopen, maar het is de laatste marathon voorlopig en ik bedenk allerlei excuses waarom ik wel zou moeten gaan.
Ik besluit om toch maar te gaan, het zijn korte rondes dus ik kan ieder moment besluiten om uit te stappen.

Zo gedacht zo gedaan, om 10 uur vertrek ik richting Glimmen, het ontbijt was slechts en banaan, meer kon ik nog niet verdragen, maar een paar rondes moet toch lukken op een lege maag.
Als ik in Glimmen aan kom zijn Jannet en Monique van Chat'n'Run er ook al, net als vele andere bekenden en het is dus al snel gezellig.
Om even voor 11 uur worden we door Ronald verzocht om richting start te gaan en om 11 uur worden we dan weggetoeterd.
Ik wil rustig starten en besluit me bij een groepje met oa Jannet aan te sluiten, hoewel ik het idee heb dat we behoorlijk door lopen geeft een blik op mijn Garmin een heel ander beeld, ik ben daadwerkelijk rustig gestart, maar ik heb het toch al snel zwaar.

Het groepje dunt al snel uit tot 4 lopers, Jannet, Rinus, Thijm en ik, na 6 km voert Jannet het tempo een beetje op, toch blijven we bij elkaar, ik krijg het echter steeds moeilijker en hang aan het elastiek.
Na 17 kilometer is het voormij voorbij in deze groep en moet ik ze laten lopen, ik denk zelf inmiddels aan stoppen aan het einde van deze ronde, maar als ik de ronde dan volbracht heb besluit ik er nog 1 aan vast te plakken om in ieder geval de halve vol te maken.
Na 19 kilometer krijg ik en enorme klap en moet ik even wandelen, ik ben nog niet op de helft, dus aan het einde van deze ronde is het echt gebeurt.

Na ruim 22 kilometer is er dan daadwerkelijk het einde van deze ronde, ik heb weer even lekker gelopen en besluit met een stukje banaan, colaatje en bekertje water een stukje te wandelen en er toch nog een ronde aan vast te plakken, het tempo is inmiddels helemaal weg en ik loop de rondes van 4 kilometer in ongeveer 27 minuten.
Na 26 kilometer doe ik hetzelfde en wil ik de 30 vol maken, dit lukt nog net binnen de 3 uur.
Alles doet inmiddels pijn, ik heb spierpijn in mijn benen, last van mijn maag en darmen en hoofdpijn.
Waarom ik na 30 kilometer doorloop weet ik niet en binnen een kilometer heb ik er enorme spijt van, toch maak ik ook deze ronde af en na 34 kilometer staat de klok op 3:27.

Nu is het nog slechts 8 kilometer en loop ik dus nog maar en ronde, ook deze gaat niet al te snel en na 3:51 zit ook deze erop, de laatste dan ook nog maar even lopen, het eerste stuk wandel ik weer even en komt een andere loper mij voorbij, ik besluit aan te haken, maar zijn tempo ligt lager dan voor mij comfortabel is dus haal ik hem in en versnel ik even weer naar een redelijk tempo, dit gaat boven verwachting goed en het laatste stuk van de laatste ronde pik ik weer wat tijd terug zodat ik uiteindelijk in 4:18 over de finish kom.

Ik ben helemaal leeg en begin behoorlijk af te koelen, dus ik neem afscheid van de andere lopers en wens iedereen alvast een hele fijne feestdagen en een voorspoedig nieuw jaar, de meesten zal ik pas over ruim twee jaar weerzien, maar via het internet blijf ik wel op de hoogte van hun prestaties. ik vertrek weer naar huis waar Max al zit te wachten om mee in bad te gaan en tijdens het avondeten lukt het mij ook weer om een fatsoenlijke maaltijd binnen te krijgen, nu even afwachten hoesnel ik herstel.

uitslagen en foto's: http://www.dfwrunners.nl/
verslagen: http://www.jannetlooptlang.punt.nl/ http://www.hardlopenmettoli.blogspot.com/ http://www.rinusrunning.punt.nl/ http://www.moonloopthard.punt.nl/

4 Comments:

At 21/12/08 21:49, Anonymous Anoniem said...

Allereerst wens ik je een goed herstel van deze marathon. Mentaal sterk om toch uit te lopen zeg! Ook wens ik je alvast een goede reis en een super verblijf in Curacao.

 
At 22/12/08 12:11, Anonymous Anoniem said...

Toch maar goed dat je niet in bed bleef liggen. Nu kun je weer een marathon bijschrijven, ook al was het niet de meest geweldige. Dit soort marathons zitten er nu eenmaal af en toe tussen, ik kan je er alles over vertellen. De volgende keer kan het alleen maar beter gaan.
Straks in Heerde vlieg je over de baan. Dan heb je tenminste ook geen last van die haas van Glimmen.

 
At 23/12/08 20:08, Anonymous Anoniem said...

Nu nog een zoete wraak in Heerde, als voorlopig afscheid van Holland!

 
At 26/12/08 16:42, Blogger rinusrunning said...

Top gedaan en fijne feestdagen.
Groet Rinus.
http://rinusrunning.punt.nl/

 

Een reactie posten

<< Home