dinsdag, juli 09, 2013

Run van Gieten

50 km

18 mei vond de derde Ultrarun van Gieten plaats, ook ik liep voor de derde keer mee. Vooraf was het doel sneller dan de vorig jaar lopen, toen ging het niet zo lekker en was het ook meteen de laatste loop voordat ik 6 maanden niet mocht lopen.
Na de start loop ik met Nico Modderkolck, Bennie de Vries en Arjane van Heijningen op een schema van 10 km/uur. Ik hoop dit de eerste ronde van 25 km vol te houden en dan in de tweede ronde niet meer dan 30 minuten te verliezen.
Ondanks een laatste kilometer van iets meer dan 1000 meter kom ik samen met Bennie en Arjane net binnen de 2,5 uur door, nog gen 5 km verderop moet ik ze helaas laten gaan en moet ik mijn tempo als verwacht aanpassen. uiteindelijk weet ik een lekker ritme op te pakken en kom na 5 ur en 28 minuten over de finish, weer een 50 km volbracht en weer iets sneller dan vorig jaar. 

1600 meter

Naast de ultrarun waren er ook diverse andere afstanden waaronder de 1600 meter jeugdloop. Vorig jaar wist Max de 500 meter nog te winnen, nu mocht hij het op de 1600 meter proberen. Uiteindelijk is hij als 16e van de 62 loper uit groep 3 gefinisht in een nette tijd van 8 minuten en 22 seconden.

500 meter

Voor Sophie stond dit jaar voor het eerst de 500 meter op het programma, na 3 minuten en 13 seconden wist ze de finish als 40ste van de 62 te bereiken.