vrijdag, juni 08, 2007

Verslag Oud-Alteveerloop

OUD – Alteveerloop zonder Friezen
--------------------------- ----------------
Harm Noor de alom bekende speaker van het loopcircuit versprak zich misschien of hij bedoelde het als een geintje. Want voorafgaan de aan de start van de Oud-Alteveer loop vertelde hij dat dit komend weekend er een loop was in Leeuwarden. Vandaar dat er op deze woensdagavond geen Friezen aanwezig waren. En…… het dus eindelijk een gezellige loop zou worden.


En dan heeft deze loop de naam Oud-Alteveer. En mensen van buiten deze omgeving denken dan ook dat ze van Nieuwe-Pekela naar Alteveer lopen en weer terug. Maar dat is dus niet zo. De Oud-Alteveerloop is al enkele jaren volledig een rondje van 2.5 kilometer door de nieuwbouw van Nieuwe-Pekela. En de eerste de beste Pekelder die achter een inschrijftafel zat kon me vertellen waarom deze verandering is toegepast. Nou het was triest maar waar. De ronde naar Altveer vroeg meer verkeersregelaars, meer vrijwilligers, en dus veel meer organisatietalent.
Nu we door de nieuwbouw wijk lopen is dat probleem opgelost. Buurtbewoners zorgen voor sponsjes en emmers met water. En dat was noodzakelijk ook.

Want tijdens de start was het zo rond de 20 graden. M’n doelstelling was om mijn tijd van 2005 te verbeteren. Dat moest haast wel lukken omdat ik toen binnen de 1e 200 meter een lichte blessure opliep. Deze blessure heeft me toen een paar minuten gekost, maar daardoor geen verdere lasten gehad. Dus de tijd van 54.36 verbeteren, dat was m’n doelstelling.

Daarnaast was er nog een motivatie. Immers Chantal Oldenburger-Kampinga wilde mij eruit lopen in haar eerste Loopcircuit wedstrijd. Chantal werkt sinds kort bij Expert en heeft o.a. daardoor wat loopenergie gekregen. Maar goed tijdens de wedstrijd heb ik haar niet gezien.

Dus als ze voor me is gestart heeft ze gewonnen. Mijn rondjes verliepen prima iedere ronde ietsje langzamer maar precies volgens schema. En die kwam uit op 51.50.

Dus uiteindelijk met een goed gevoel terug naar Veendam. Deze keer eindigde ik op een 12e plek binnen de categorie 60+. In in het totaal klassement steeg ik van plek 21 naar 14. Jippie.

Er is nog 1 Veendammer sneller. En dat zal Henzo Hidding ook wel blijven. De volgende loop is in Hoogezand. Daar is op 17 juni de Natuurloop van Meerwijck. Kortom als lopen je favoriete sport is dan kijk je er weer naar uit.

Dick Bosscher

2 Comments:

At 11/6/07 09:19, Anonymous Anoniem said...

Ja ja, goed dat je me zo snel inschat, maarreh, inderdaad, de 1e keer voor mij 10km. Ik deed mee met de recreanten. We (mijn vriendin en ik) liepen onze prestatie in 59.58. Best goed toch, voor een beginner, we lopen sinds november 2006, dus na een half jaar 10 km binnen een uur. Mwah!
Dus ik haal je nog niet in, Dick! Wie weet komt dat nog, ik ben de helft jonger.... ;-)

 
At 11/6/07 11:12, Blogger Marco said...

Hoi Chantal,

Mooie prestatie, met een beetje doortrainen ga je zo richting de 55 minuten en dan zie je Dick al vlak voor je lopen.
Succes met trainen,

Marco

 

Een reactie posten

<< Home