zaterdag, maart 31, 2007

Verslag Theo de Winterloop

14e Theo de Winterloop door een zonnig Oost-Groningen

Veendam- Honderden lopers kwamen zaterdag 31 maart weer naar Winschoten om de 10 Engels Mijlen te lopen. Het werd een loop gebaseerd op routine. De Veendam City run van 06 mei werd gepromoot en …… voor de eerste keer konden er gele veters gekocht worden ter ondersteuning van Richard Bottram, die elke dag een marathon loopt, om geld in te zamelen voor de kankerbestrijding.

Om precies 14:00 uur klonk het startschot. Links en rechts van je zie je dan bekenden. Bekenden waarvan je weet welke tijd ze ongeveer gaan lopen. Dus dan neem je al snel een beslissing hoe je gaat vertrekken. In 2004 liep ik mijn snelste tijd tijdens deze loop met een tijd van 1.29.31. en als dat ook vandaag zou lukken dan was ik tevreden.

Maar toch de 32 km van Texel spelen een rol . Alles bijelkaar toch vlot weg. En het ging best wel soepel. In Finsterwolde stak een TNT –Post medewerkster de weg over en ik kon het niet laten om via haar de groeten te doen aan een ex-collega in Winschoten. Ze wilde best de groeten over brengen. Maar fietste me later na om te vragen wie ik was zodat ze dat ook kon vertellen.

En dan ga je langs de voetbalvelden in Finsterwolde. Daar voetbalde ik 54 jaar geleden met de F-jes van Muntendam tegen BNC. En verliezen daar was in Muntendam een rampje. Dus wilde ik bij deze voetbalvelden nu anno 2007 niet ten onder gaan. En dat gebeurde ook niet. Bij km paaltje 10 had ik een tijd van 51.10 en dat was sneller dan bij de Run van Winschoten.
Heb ik dan nu al de RUN conditie ?

Dit motiveerde sterk. En bij het aftellen van km 11 , 12 , 13. 14 en 15 en…… 16 zag ik dat een recordtijd voor mij bij de Theo de Winterloop haalbaar was. En het ging gebeuren. Bij de Finish kont ik een tijd vastleggen van 1.23.?? dus 6 minuten sneller dan in 2004.

Het ging echt soepel, wellicht komt het omdat de Texel trainingen van 30 km en meer in deze periode ook een rol spelen. Nu even een paar dagen rust. En dan op naar Texel.

De volgende Unive loop is in Veendam. De Veendam City Run waar ik komende maandag mee aan de slag ga om ruim 60 vrijwilligers te gaan werven. En zo blijven we lekker bezig met dat hardlopen. Een heerlijke sport, met de resultaten voor jezelf.

Dick Bosscher.

uitslagen en foto's op www.loopcircuit.nl