zondag, mei 06, 2007

Verslag City Run Veendam

Veendam City Run druk met meer dan 400 lopers.

Veendam- De Veendam City Run van afgelopen zondag was op één na de drukste Univé loop van 2007. Alleen de Nieuwjaarsloop in Stadskanaal trok meer dan 400 lopers. En de combinatie met een koopzondag trok daardoor ook meer toeschouwers.

En omdat je in de organisatie zit van deze loop check je diverse zaken of het goed verloopt.
M’n eigen sporttas stond om 12.00 uur in de Sorgvliethal, daar was alles gereed. En de 1e loopster Loes Knigge stond toen ook al in de hal. Ook zij was er al klaar voor.

En lopen in Veendam blijft een apart gebeuren als je er zelf woont. Immers tientallen toeschouwers jutten je op en roepen iets leuks of iets geks. Zo moest ik deze zondag steeds een gat vullen. En stond Heleen een andere richting aan te wijzen dan het parcours was, want Heleen weet dat mijn jeugdjaren in Muntendam lagen. Dus Heleen wees richting de kouvreters.


En vooraf aan de wedstrijd trof ik een oud collega die erg nieuwsgierig was hoe het met me ging. Ze vond het knap dat ik 4 rondjes ging lopen en ging voor me bidden voor een goede afloop.
Het parcours was heel vaak gemeten, omdat er vorig jaar wat meters (50) tekort waren. Dus we maakten in het julianapark een extra lusje met de naam Opten. Want deze meneer Opten had het tekort aan meters vorig jaar doorgegeven. Dus alle lopers pakten hierdoor nu 200 meter meer en daardoor een slechtere tijd. Toch had iedereen de tijd van 2006 genoteerd als
PR.


Het startschot werd gegeven door een Canadese burgemeester, omdat er toch nog veel Canadezen in Veendam waren i.v.m. het bevrijdingsfeest. En na het startschot dus los. Het was toch nog weer warm, maar het stukje park gaf op het juiste moment verkoeling.
Bij iedere doorkomst gejuich van het publiek en hoorde ik met regelmaat moi Dick(ie) daarom ben ik ook zo ingeschreven. De eerste doorkomst liep tegen de 13 minuten aan. En dan ga je al snel rekenen. Vier keer 13 is 52 en zo is het ook gebeurt. M’n eindtijd was uiteindelijk
52.44.


Na afloop nog even gecommuniceerd met Harm Noor en Mentko Kolk. Ze gaven her en der adviezen om van deze Veendam City Run een nog mooiere run te maken. De 64 vrijwilligers zaten na afloop ook nog even bij te kletsen waardoor iedereen z’n verhaal kwijt kon. Zo rond 18.00 uur zat het evenement erop. Iedereen ging met een tevreden gevoel naar huis. Misschien heeft het gebedje toch geholpen.

Dick Bosscher


Foto's op http://www.mijnalbum.nl/Album=LXJOSVGB
uitslagen op www.loopcircuit.nl