zondag, juni 17, 2007

Verslag Natuurloop Meerwijck

Natuurloop Meerwijck Kropswolde

De natuurloop van Kropswolde werd vandaag voor de 1e keer gehouden. Het werd een echte
Natuurloop die z’n naam eer aan deed. Immers op de zondagochtend met fikse regenbuien lopen door bosgebieden, schelpenpaden en heuveltjes is zeer apart.

Ook het gebied rondom het parcours was apart. Vanaf de parkeerplaats een best stuk lopen om in te schrijven. En kleedkamers bij inschrijving niet te vinden. De regenbuien zorgden ervoor dat vele lopers onder de bomen bleven staan. En… vijf minuten voor tijd viel het op dat de mat van de tijdenregistratie er nog niet was. Dus snel terug naar de sporttas om m’n stopwatch om te doen. En toen ik terug kwam, ja hoor de mat lag er toen wel.

OK dan de start vele bekende gezichten om je heen en dat geeft tijdens de loop een goed gevoel, omdat je weet wie je voor kunt blijven en wie niet. Vorig jaar was de loop in Hoogezand nog door nieuwbouw van De Vosholen en 16,1 km, nu dus twee rondjes van 5.
Onderweg toch weer veel bekenden, omdat er daar veel Veendammers op de camping staan.
Zelfs Jantje stond onderweg. Ze liep zelf niet mee, omdat ze in voorbereiding is op de 50 km
bij de Run van Winschoten. Maar de aanmoedigingen van Jantje-Roelof, Henk en Rijntina deden me goed.

Een groepje ex collega’s TNT-ers liepen voor me en waren dus uiteindelijk sneller binnen.
Mijn tijd was vooraf niet te voorspellen, omdat je niet weet wat het heuvel-effect zal zijn.
Bij ieder kilometerpaaltje dus even kijken en het was telkens iets meer dan 5 minuten per km.
Bij kilometerpunt 8 wilde ik even scherp zijn op de tijd. Maar al wat ik zag geen kilometer paaltje 8. En dan wel paaltje 9. En daar had ik een tijd van 47.47 dus even versnellen, en zodoende kon ik een eindtijd noteren van 52.53.

Ook bij binnenkomst weer een heftige regenbui. Na het inleveren van de startnummers op zoek naar de douches. En zowaar het lukte. Een paar honderd meter de camping op waren de douches met wel heel lange wachttijden. Maar goed, het is allemaal gelukt. Wij en de camping bezoekers hadden een aparte start van de zondag.

Via de inmiddels uitgeprinte uitslagenlijst las ik dat ik vandaag als 12e eindigde in m’n klassement en daarmee de beste Veendammer van de dag werd. Henzo Hidding tot nu toe de beste Veendammer deed voor de 2e achtereenvolgende keer niet mee. Dus er is hoop voor de toekomst.

De volgende loop is op maandag 2 juli in Onstwedde. Ook dan weer een tien kilometertje.

Dick Bosscher

1 Comments:

At 19/6/07 22:49, Anonymous Anoniem said...

klinkt als een loopje dat op het lijstje moet....

 

Een reactie posten

<< Home