zondag, maart 11, 2007

Verslag Drents Friesche Wold marathon

PR TIJDENS EEN TRAININGSLOOP!!!


Zaterdag 10 maart werd in Diever de Drents Friesche Wold marathon gelopen. Namens de Brouksterrunners liepen Marco en Dick mee, beide zagen het als een training in de voorbereiding op Texel.
Dick kwam uit op de 28 km (verslag volgt) en ik liep de volle 42,195 km.

Rond 10:15 vertrokken wij uit Wildervank en 45 minuten later stonden we bij het Dingspelhuus in Diever alwaar we ons konden inschrijven en omkleden.
Het weer was uitstekend, 12 graden weinig wind en veel zon, zodat de korte broek weer uit de tas kon.
Een uurtje later (12:00) was de start van de 28 km, en om 12:15 werd de marathon weggeschoten.

De eerste kilometer liepen we nog door de bebouwing van Diever, daarna kwamen we op de schelpen- en zandpaden in het prachtige Drent Friesche Wold tussen Diever en Appelscha.
Het parcours liep verder volledig door bos, duin en heide, wat met dit weer echt genieten was.

De bedoeling was om rustig te gaan lopen en rond de 4:15 te finishen. De eerste 10 km liep ik dan ook erg langzaam, na 10 km ben ik iets gaan versnellen en rond 15 km heb ik daar nog een schepje boven op gedaan.
Het inhalen van andere deelnemers werkte zo motiverend dat ik rond 30 km zag dat ik ruim binnen de 4 uur binnen zou kunnen komen, met een pr van 3:58 zou dit dus een nieuw pr kunnen worden.

Op kilometer 35 begon ik te merken dat het tempo in het begin toch iets te hoog had gelegen en ging de snelheid er weer iets uit, maar het vooruitzicht op een nieuw pr werkt wel dusdanig motiverend dat ik het niet helemaal liet lopen.

Dan eindelijk de finish, na ruim 42 kilometer over heuveltjes, door bossen en langs/door plassen (er waren er nog een paar na de regen van de afgelopen dagen) passeerde ik de lijn in 3 uur 53 minuten en 42 seconden, een nieuw pr en dat op een parcours dat niet als snel bekend staat.

Voor mij was het zeker een geslaagd evenement, heerlijk weer, een prachtig parcours en een PR, wat wil een hardloper nog meer????

Marco

uitslagen en foto's op www.dieversportief.nl

1 Comments:

At 29/3/07 19:59, Anonymous Anoniem said...

Hoi Marco, Henk & Co,

Vinden jullie het leuk om jullie loopervaringen en alles wat daaromheen draait met alle lopers in Nederland te delen? Ga eens naar http://www.loopkrant.nl en mail je story naar de redactie.

Sportieve groet,
Redactie Loopkrant.nl

 

Een reactie posten

<< Home