zondag, februari 10, 2008

Timmermanloop Wildervank

foto: Brouksterrunners na afloop van de Timmermanloop

In Wildervank werd vandaag de tweede loop in het Univé loopcircuit verlopen, ruim 300 deelnemers liepen, onder perfecte weersomstandigheden, 5, 10 of 15 km.

Namens de Brouksterrunners liepen Moniek, Jan-Henk en Dick de 15 km.
Foto's zijn te vinden via de link in het rechter menu.
Verslag van Dick Bosscher:

TIMMERMANLOOP DOOR DE DALLEN
--- --- --- --- --- --- --- --- --- ---
De Timmermanloop zit er weer op. Deze keer schitterende weersomstandigheden. Dus lekker
in een t-shirt met korte mouwen en een kort broekie. En lopen in een kort broekie doe ik al
m'n levenlang. Immers de Muntendammers van mijn leeftijd gaven me de bijnaam Dickie Broekie.

Bij het warmlopen voelde ik nog kort m'n knie, en ter voorbereiding op deze Timmermanloop
had ik een 7 en een 10 km gelopen. Vooral ook omdat ik nieuwe hardloopschoenen had gekocht.

Dus dit waren de eerste kilometers met de nieuwe schoenen en het ging goed. De Timmermanloop gaat voor mij altijd door een historisch gebied. Immers 43 jaar geleden mocht ik in dit gebied post-bezorgen. En daardoor kreeg ik in dit gebied heel veel vrienden. Daar mocht ik uiteraard koffie drinken en zelfs pas geboren baby's verschonen.

Natuurlijk kijk je naar de pandjes waar dat gebeurde. En nu na m'n blessure moest ik tussen km 8 en 10 aan Henk Heit denken. Immers zijn uitspraak van luie hardloper gaf me ook nu weer power om af en toe extra energie te geven.

M'n prognose tijd voor vandaag was1.30.00 want vorig jaar liep ik deze loop in 1.21.45, maar bij km punt 10 stond m'n teller op 55.39 nou dat viel dus goed. En bij km punt 11 kreeg ik extra
toejuichingen van het publiek, ze zagen me, en riepen kom op Dick je kunt het, en "ja daar komt appie kek kek' ach het zijn kreten van vrienden en bekenden, en dat ervaar ik als prachtig, want wat is er mooier dan hardlopen en ook nog heel veel lol hebben.
1.24.19
M'n eindtijd van 1.24.19 gaf me uiteindelijk een prima gevoel, immers dit was weer m'n eerste
loop boven de 10 km sinds juli van het vorige jaar. Tussendoor konden Margitt,Marco en Max
opa toejuichen. Max kreeg helaas weinig mee van opa , simpel omdat opa niet bij hem bleef staan.

Bij de eindstreep konden we als Brouksterrunners nog even samen op de foto.
We hebben samen de trend gezet voor opnieuw een prima loopseizoen. Een schitterend gevoel
om lekker sportief te blijven. O ja in mijn categorie 60+ sta ik na twee wedstrijden 12e en ben
ook nu weer de 3e Veendammer.

Dick Bosscher