zondag, februari 03, 2008

Voorbereiding 24-uur van Steenbergen

Half december heb ik, na lang tijfelen, besloten mij toch maar in te schrijven voor de 24-uur van Steenbergen. De laatste (ultra)marathons gingen lekker, het werd iets rustiger op het werk en de kans bestaat dat ik eind dit jaar voor langere tijd Nederland ga veruilen voor de overzeese koninkrijksgebieden (waar het ultralopen toch wat lastiger word), dus dit moet het jaar worden om eens te kijken wat ik op een 24-uur kan neerzetten.
Als de eerste stap dan gezet is volgt de voorbereiding, veel lange langzame duurlopen en zorgen blessurevrij te blijven.
Doordat het op het werk iets rustiger is kan ik 's avonds na het werk heerlijk een paar uurtjes gaan lopen, momenteel loop ik iedere week een duurloop van 25 kilometer en een lange duurloop van 40 tot 45 kilometer, die iedere twee weken een paar kilometer langer word.
De rest van de trainingen bestaat uit trainingsrondjes van 15 tot 22 kilometer in verschillende tempo's waardoor het weekgemiddelde momenteel rond de 125 kilometer ligt.
Het belangrijkste op dit moment is duurverlenging en tempo verlagen, wat aardig lukt in de trainingen.
In de voorberieding naar de 24-uur heb ik ook een aantal wedstrijden geplanned om zodoende eens in een andere omgeving te lopen.

De voorlopige agenda voor mij ziet er als volgt uit:
3 februari Midwintermarathon
2 maart 6-uur van Stein
8 maart Drents Friesewold marathon
5 april Self Transcendence 50 of 100 km
18-19 april Marathon tweedaagse Spier
2-3 mei 24-uur van Steenbergen

Het is de bedoeling al deze loopjes te lopen als een rustige duurloop, hoewel ik weet dat ik meestal te snel ga in een wedstrijd.
Ik zal regelmatig via dit weblog mijn vorderingen wereldkundig maken, van alle wedstrijden volgt tevens een verslag.

Marco