zaterdag, september 23, 2006

Verslag Race the Train

Veendam- RACE THE TRAIN op een slof en een oude loopschoen

Tja tijdens iedere loopwedstrijd gebeuren er dingen die je niet kunt voorspellen. Soms vallen lopers uit vanwege blessures. Soms raken lopers de weg kwijt, en soms lopen lopers de wedstrijd niet uit.

Vandaag bij Race The Train gebeurde er ook weer heel veel. Het parcours dat groten deels onverhard is was erg stoffig vanwege de droogte. Het publiek had zich erg verheugd op deze loop, men zat heerlijk langs de weg om vrienden en bekenden aan te moedigen.

Deze keer liep ik in een EXPERT shirt en ook dat roept reacties op. Zo was er een EXPERT klant die een grote houten balkover de rails gooide om de Star trein te laten vertragen. Want schreeuwde de man EXPERT mot veur Star binnenkomen. Wat door mij uiteindelijk niet is gelukt. Maar ja de trein gaat mooi via de rails en de lopers worden lekker omgeleid.

Ja ja zo zijn er dus maar weinig lopers die voor de trein binnenkomen.

Zelf had ik het best wel moeilijk, vooral omdat ik nooit op onverharde wegenloop. Ook ik struikelde bijna twee keer,maar het ging goed. Halverwege zat ik op een tijd van 50 minuten dus 1 uur40 zou haalbaar moeten zijn. Maar dan gebeurt er weer iets byzonders.

Op een slof

Een jonge wedstrijdloper kreeg op de weg terug de pech van z'n leven. Het overkwam hem dat zijn linkerschoen het begaf.Vol trots en met heel veel energie liep hij door op een schoen en een sok. Het publiek in Musselkanaal zag het gebeuren.

En met heel veel enthousiasme werd de jongen aangemoedigd. En hij werd toegezongen met het lied OP EEN SLOF EN EEN OUDE VOETBALSCHOEN WORD AJAX kampioen. En als je dat als Ajax vriend hoort tja dan zing je mee. En het ging uit volle borst.De arme jongen ik heb helaas geen naam of rugnummer zong niet mee hij had meerpijn aan z'n linkervoet en toen we richting Stadskanaal liepen kon hij mij vertellen het voelt meer als "NU EVEN GEEN WOORDEN ,MAAR DADEN."

Terug bij Star museum kon ik een tijd van 1.44.03 noteren. Het lied heeft me ongeveer drie minuten gekost. Maar het gevoel van Race The Train in combinate met de belevenissen is fantastisch. Fantastisch was het ook voor een wedstrijdloper die eigenlijk de helft wilde lopen. Maar was te laat. Hij liep met mij over deeindstreep, maar was vorig jaar als bouwvakker wel van een 4e etage flat gevallen, en had daarbij bijna z'n rug gebroken.Hij is op de weg terug, wel kapot maar een prima gevoel.

Kortom nu op weg naar zondag 29 oktober dan hebben we de Vestingloop in Bourtange. Als Broukster Runners pakken we daar dehalve marathon.

Dick Bosscher

uitslagen en foto's: http://www.racethetrain.nl/noord.php of http://www.loopcircuit.nl/