zondag, augustus 27, 2006

Verslag Halve Marathon Groningen

De Halve stad Marathon

Daar loop je dan 's ochtends om 08.30 uur over het Zuiderdiep naar de Vismarkt in de stad.
Veel studenten gaan blijkbaar naar huis om deze tijd, want ik zag meer studenten dan hardlopers.

Alhoewel aangekomen bij de Vismarkt was het toch nog wel druk en dan zie je weer heel veel vetrouwde gezichten. Heel kort voeren van gesprekjes over doe je de hele of de halve.

En vervolgens naar de start bij het Hereplein. Fijn dat iemand ons daar vertelde dat de lopers van de halve via De Singel moesten aanschuiven. En toen Harm Noor om precies 09.30 uur het startschot liet horen, gingen er honderden lopers richting Haren.

Zelf had ik m’n stopwatch standby om tussendoor de tijden bij te houden. Want ik wilde beslist niet te snel van start. Maar ….. helaas ik kon drukken wat ik wilde, maar m’n stopwatch bleef op 0.00. En na ongeveer 2 km lopen en stopwatch drukken lukte het. Jawel
Ik had over de eerste 2 km een tijd van 52.38.46 staan. Nou vanaf dat moment baalde ik en dacht ik als ik de limiet van 5.00 uur maar haal op de halve (geintje). Maar toch mooi van Groningen naar Haren. En via de Hoornsedijk weer terug naar de stad. Een regenbuitje hinderde niet echt.

Voor de gein even dansend langs een hoempa orkest gelopen en daarna via de Parkweg een
Verkeersregelaar in de war gebracht. Immers met mijn TPG POST hardloop kleding kon ik
het TPG Post gebouw niet links laten liggen. Ik dus bewust linskaf even van het parcours
zwaaien naar m’n oude werkplek. Maar …. Het mocht niet. De verkeersregelaar vond het bijzonder. Dat doe je toch niet. Maar goed, hij weet dan ook niet dat mijn bijnaam ADA is.

En… ADA staat voor Anders Dan Anders. Via de Hereweg stukje binnenstad en naar de Vismarkt. Tot m’n vreugde zag ik het scorebord staan op 1.58 en nog wat. Dus ging ik met een goed gevoel over de streep met 1.59.08.

Daarna een herinnering in ontvangst genomen en veel zitten drinken. Veel oud collega’s gezien die gingen aanmoedigen. Ze gingen zelfs foto’s maken, met de opmerking wel lachen
hè. Kortom… de stad marathon voor mij dus een halve was heerlijk om te doen.

Dick Bosscher


uitslagen en foto's: http://www.groningenstadmarathon.nl/