maandag, september 11, 2006

Verslag 2e HuBa Zuidhorun

Afgelopen zaterdag, 9 september, was de 2e editie van de HuBa ZuidhorUn in Zuidhorn, onderdeel van het Meeus-loopcircuit.
Volgens horen zeggen was het dit jaar drukker dan vorig jaar met zo'n 200 lopers meer.

Voor mij was dit de eerste keer dat ik aan deze loop mee deed.
Het was een loop over 15 km. onderverdeeld in 2 ronden van 7,5 km.

In verband met vakantie had ik 2 weken niet gelopen, dus of het goed zou gaan was nog maar de vraag.

Om 18.00 uur klonk het startschot.
Ik kwam al vrij snel in een groepje terecht van 4.
Het tempo lag op dat moment op ongeveer 3.55 per kilometer. Vrij snel dus.
Bij kilometerpunt 4 moest ik toch concluderen dat dit tempo te hoog gegrepen was en heb ik mij iets laten terugzakken.
Bij doorkomst van de 1e ronde zag het er nog goed uit, tussentijd 30 min.
Echter kreeg ik daarna toch last van de man met de hamer. Ik kon het tempo gelukkig nog vasthouden op zo'n 4.10-4.15 per km.

Uiteindelijk kwam ik op een tijd uit van 1.01.37. Geen slechte tijd, ondanks geen training.

Komende zaterdag (16-9) de Run van Winschoten. Gezien bovenstaande tijd moet er op de 10 km. wel een tijd inzitten van om en nabij de 40.

Henk Boer